RÓLUNK MEGOLDÁSOK REFERENCIÁK KAPCSOLAT  
Kik vagyunk
Fejlesztési alapelveink
Ahogy dolgozunk
Kanoa brandek
Munkatársaink
Partnereink
Vezetésfejlesztés
Kompetenciafejlesztés
Csapatfejlesztés
Értékesítés fejlesztés
Coaching
Speciális programok
Ügyfeleink
Sikertörténetek
Ajánlások
Miért a Kanoa?
Felelõsség (CSR)
Leadership Club
Elérhetõségek
Oktatási helyszín
Etikai kódex
Akkreditáció
Impresszum
Állás

Üzleti coaching telefonon

Az elmúlt évtizedekben a telefon szerepe jelentõsen megváltozott az életünkben. Ma már nem testidegen kommunikációs forma, az üzleti életben sokak munkaidejének közel száz százaléka telefonos és internetes kommunikáción keresztül történik.

Nálunk a rendszerváltás óta alkalmazzák a vállalatok felsõ és erõs középvezetõi szintjén a coaching-ot a célok hatékonyabb elérésére. Ez rendszerint egy-másfél órás ülésekbõl álló sorozat, 1-10 alkalommal, ahol az egyes találkozások között átlagosan egy-két hét telik el. Ezzel szemben, Nyugat-Európában és az Egyesült Államokban a coaching telefonos formája talán még a személyes folyamatnál is népszerûbb és gyakoribb. Számtalan elõnye mellett a legfontosabb, hogy áthidalja a távolságot, azaz nem kell a találkozó helyszínére és onnan visszautazni, így sokkal rugalmasabban beilleszthetõ az egyébként elfoglalt emberek napirendjébe is. Ezen kívül rendkívül költséghatékony, amibõl az is következik, hogy a coaching a felsõbb vezetõi rétegek mellett a vállalati hierarchia alacsonyabb részein is elérhetõvé válik, ennek minden elõnyével együtt.

Nálunk ez a forma leginkább a telefonos segélyszolgálatok kapcsán volt eddig ismert, ami merõben más, mint a coaching. Egy telefonos coaching során - a személyes formájához hasonlóan - a kliens céljainak elérésével foglalkozunk koncentrált módon, erõforrásokat szabadítunk fel és a célelérés útjában álló gátló tényezõket szüntetünk meg. A személyes coaching folyamatokhoz képest telefonos formája általában rövidebb, fél órás beszélgetéseket tartalmaz. Szakmai szempontból ideális, ha a kapcsolat egy személyes találkozóval indul, és a telefonos alkalmak csak ezután következnek. A coaching szerzõdés is hasonlóan mûködik, mint személyesen, azaz ha egy elõre megbeszélt idõpontban a klens hibájából nem történik telefonhívás, az fizetett alkalomnak minõsül, illetve ha például tíz perccel késõbb kezdõdik a beszélgetés, az nem jelenti azt, hogy ennyivel tovább is tart. Ezeknek a szigorúnak tûnõ szabályoknak a lényege éppen az, hogy segítse az ügyfelet személyes felelõsséget vállalni saját változásáért, ne alakulhasson ki "alibi" folyamat. A coaching mindvégig a teljes körû titoktartás szabályait betartva zajlik.

A telefonos kommunikáció sajátossága, hogy csak a vokális csatorna áll rendelkezésre üzenetek küldésére és fogadására. Azonban a vizuális csatorna hiányát, illetve szerepét átveszi a hang, a kliens érzelmi állapotát, hangulatváltozásait hangja közvetíti, és a tapasztalt coach ezekbõl a jelekbõl is hatékonyan képes olvasni. Ilyenkor nem csak a kimondott szavakra reagál, hanem a rejtett, érzelmi megnyilvánulásokra is visszajelzést ad, ami a rejtett ellenállások feltárásában segíthet.
A vokális csatorna, illetve a vizuális kommunikáció hiányának másik elõnye az, hogy sok klienst bátrabbá tesz, így nyíltabban és gyorsabban juthatunk el a folyamatban a cél szempontjából igazán lényeges szintekre. Sok profi coach használja a skype-ot is kommunikációs eszközként a személyes találkozók kiváltására, kiegészítésére. Sok olyan coaching folyamat létezik, ahol a kliens és coach-a más országban él és dolgozik, és így számukra a legkézenfekvõbb kapcsolatteremtési mód nem a személyes kommunikáció.

A coaching beszélgetések között szokás szerint "házi feladatok" elvégzése vár a kliensre, ami segít a történéseket cselekvésbe fordítani és azonnal átültetni a hétköznapi gyakorlatba. Ezen felül rövid, irányított telefonhívások és email üzenetek is felgyorsítják a célelérést. Egy nehéz üzleti partnerrel történõ beszélgetés elõtti öt perces beszélgetés például segíthet a helyzetre fókuszálni, pont úgy, ahogyan amikor egy fontos sportesemény elõtt az edzõ segíti a sportolóját "rámelegedni" az eseményre, hogy ott maximális teljesítményt nyújtson. Az üzleti beszélgetést, vagy egyéb megméretést követõen pedig segíthet levezetni a feszültséget, levonni a tanulságokat, vagy megtartani a siker lendületét.

Itthon, bár eddig még nem épült be a vállalati gyakorlatba, remélhetõleg a telefonos üzleti coaching szintén a vezetõi támogatás fontos eszközévé válik.

Vezetõi tudástár>>

 


Magyar
English
Cesky
Bulgarian
Romana
Polski
Ukranian
Serbian
Slovakian


ÚJ ÜZLETI TRENDEK
TÁRSADALMI FELELÕSSÉGVÁLLALÁS
KANOA ÉRTÉKEK
NYÍLT TRÉNINGEK
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK



Coaching és
Lelki Egészség Központ





Munkavállalói
Támogató Programok


KANOA GROUP


Telefon: (+36 1) 303 4961
1027 Budapest,
Varsányi I. u. 15.
info@kanoagroup.com




 
TRAINING
Coaching
Workshop moderáció
Tréningek
On the job
Company day
Készségfejlesztés
Prezentációtechnika
Idõgazdálkodás
Vezetõi tréningek
Projekt menedzsment
Asszertív kommunikáció
Csapatépítés
Értékesítés
Változásmenedzsment
Meeting menedzsment
Interjútechnika
Konfliktuskezelés
Önismeret
Stressz kezelés

CONSULTING
Stratégiai tanácsadás
Kutatási központ
Mystery shopping
Próbavásárlás
Fast scan diagnosztika
Szervezetállítás kiválasztás
Értékelés fejlesztés
Outplacement
Vezetõi hatékonyság
Benchmarking
Nemzetközi trendek
Ügyfélelégedettség növelés
Online próbavásárlás
Viselkedés modellezés

ASSISTANCE
Vállalati egészségprogram
EAP csomagok
Hiányzás menedzsment
Jogi assistance
Pénzügyi assistance
1life
Szervezeti egészség
Kockázat értékelés
Egészség tudatosság
Foglalkozási megbetegedések Pszichoszociális kockázatok
Munkatársi elkötelezettség
Stressz teszt
Mediációs konzultáció
Adótanácsadás