RÓLUNK MEGOLDÁSOK REFERENCIÁK KAPCSOLAT  
Kik vagyunk
Fejlesztési alapelveink
Ahogy dolgozunk
Kanoa brandek
Munkatársaink
Partnereink
Vezetésfejlesztés
Kompetenciafejlesztés
Csapatfejlesztés
Értékesítés fejlesztés
Coaching
Speciális programok
Ügyfeleink
Sikertörténetek
Ajánlások
Miért a Kanoa?
Felelõsség (CSR)
Leadership Club
Elérhetõségek
Oktatási helyszín
Etikai kódex
Akkreditáció
Impresszum
Állás

A növekedés ára

Rengeteg olyan cég van, amely egyéni vállalkozásként indul, vagy amit barátok, ismerõs emberek alapítanak valamilyen közös cél megvalósításának az érdekében. Sok ezek közül nem éri meg az elsõ évet sem, aminek külsõ és belsõ okai is lehetnek.

Ha nem a kényszer hív életre egy vállalkozást, akkor általában egy ötlet, vagy lehetõség az, ami útjára indítja. Akik biztosra mennek, azok tapasztalatot szereznek egy piaci területen, majd ismerve az adott piac törvényszerûségeit a tevékenységre saját céget alapítanak, esetleg egy-két régebbi ügyfelet "magukkal hozva" az elõzõ munkahelyükrõl. A bátrabbak és kockázatvállalóbbak egy ötlettel indulnak el, amiben látják a lehetõséget.

Az elsõ nehézség a piac ismerete, illeve annak hiánya. Lehet, hogy a saját fejünkben mindent aprólékosan végiggondoltunk, de a fizetõképes vásárlók ismerete nélkül ez mit sem ér. Coaching szolgáltatást nagy tömegek számára hirdetve például zéró találatot kaphatunk, míg ha csatolt szolgáltatásként pénzügyi tanácsadással együtt kínáljuk, sikerünk lesz. Ilyen és ehhez hasonló tapasztalatra csak a piacon idõt töltve tehetünk szert. Ezért alapszabály, hogy csak olyan tevékenységet végezzünk vállalkozásban, amihez jól értünk szakmailag, ugyanakkor a piaci környezetet is ismerjük.

Ha egyedül indulunk el, az elsõ lépés, hogy bevételre tegyünk szert. Ha szolgáltatunk, a költségek szintjét minimálisan tarthatjuk. Az elsõ siker, ha a bevételeink már elérik azt a szintet, hogy fedezik a költségeinket. A következõ nehézség, ha elkezdünk növekedni. Ilyenkor ugyanis döntenünk kell, hogy a "feleslegbõl" mennyit tartunk meg, és mennyi az, amit visszaforgatunk a vállalkozásunkba a növekvõ nyereség reményében. Ha tovább szeretnénk növekedni, érdemes minél többet visszaforgatnunk.

A második akadály, ha saját kapacitásunk áll a növekedés útjába, azaz egyedül már nem tudunk több bevételt generálni, kellene még ember. Ez azért dilemma, mert itt új költségek merülnek fel, iroda, munkabér, és az elsõ idõben biztos, hogy a szumma a mostaninál kevesebb lesz. Ráadásul a megfelelõ embert is nehéz megtalálni, senki sem olyan jó, mint mi, aki a rendszert létrehoztuk, és bár kicsben, de sikerre vittük.

Ha ezen a nehézségen is túljutunk, akkor ideálisan a bevétel generálás egy magasabb szintjére juthatunk el, stratégiai kapcsolatokat építhetünk, finomíthatjuk a rendszert és extra lehetõségek nyílnak meg a számunkra. Annyi viszont biztos, hogy sok bevétel sok költséggel is jár, és nem biztos, hogy a sokszorosára nõtt bevétel a zsebünk vastagságában is megjelenik. Ez is nagy dilemma, hiszen akkor miért építettük fel a céget? Általános szabály viszont, hogy inkább növeljünk bevételt, mint csökkentsünk költséget.

Akik még tovább gondolkoznak, elérhetik, hogy találnak egy rátermett ügyvezetõt, aki helyettük irányítja a céget, és õk már csak mint tulajdonosok jelennek meg a rendszerben, rá-ránéznek a mûködésre, mint egy felsõbb hatalom terelgetik a tartós növekedés útján. A felszabaduló idõt és energiákat sokan ilyenkor egy másik, hasonló cég építésére fordítják.

A fenti folyamat kulcsa, hogy a vezetõ mennyire képes a változásra, a folyamatos megújulásra. Emiatt ugyanis szükségessé válik sok, már régrõl megszokott, és bizonyos helyzetekben jól bevált módszernek az újragondolása. Mikor elérkezik az ideje egy rendszer átalakításának, akkor mindig érdemes feltárni az alapokat, hogy megtudjuk pontosan milyen dinamika mentén mûködik az adott folyamat. De váltani is tudni kell, ami rendkívül nehéz. Miért adjak fel valamit, ami jól mûködik? Ha valami egyensúlyban volt, azt miért borítsam fel újra és újra?
Egy profi vezetõnek egyszerre kell tudnia biztonságot teremtõ stabil rendszereket építeni, és a meglévõ rendszereket újra és újra felülvizsgálni és változtatni rajta.

Ha ebbõl a megvilágításból beszélünk magánemberek cégeirõl, vállalkozásairól, akkor mindenképpen magánál az embernél, és az ember mibenléténél érdemes kezdeni a vizsgálódást. Ha úgy érezzük, a dolgok nem a számunkra és a cégünk számára megfelelõ irányba haladnak, akkor gondoljuk végig azokat az eseményeket, amik vélhetõen abba az irányba lendítették az eseményeket, amit nem érzünk kielégítõnek, és legyünk elég bátrak ahhoz, hogy változtassunk rajta. Kockázat nélkül nincs nyereség.

Vezetõi tudástár>>


Magyar
English
Cesky
Bulgarian
Romana
Polski
Ukranian
Serbian
Slovakian


ÚJ ÜZLETI TRENDEK
TÁRSADALMI FELELÕSSÉGVÁLLALÁS
KANOA ÉRTÉKEK
NYÍLT TRÉNINGEK
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK



Coaching és
Lelki Egészség Központ





Munkavállalói
Támogató Programok


KANOA GROUP


Telefon: (+36 1) 303 4961
1027 Budapest,
Varsányi I. u. 15.
info@kanoagroup.com




 
TRAINING
Coaching
Workshop moderáció
Tréningek
On the job
Company day
Készségfejlesztés
Prezentációtechnika
Idõgazdálkodás
Vezetõi tréningek
Projekt menedzsment
Asszertív kommunikáció
Csapatépítés
Értékesítés
Változásmenedzsment
Meeting menedzsment
Interjútechnika
Konfliktuskezelés
Önismeret
Stressz kezelés

CONSULTING
Stratégiai tanácsadás
Kutatási központ
Mystery shopping
Próbavásárlás
Fast scan diagnosztika
Szervezetállítás kiválasztás
Értékelés fejlesztés
Outplacement
Vezetõi hatékonyság
Benchmarking
Nemzetközi trendek
Ügyfélelégedettség növelés
Online próbavásárlás
Viselkedés modellezés

ASSISTANCE
Vállalati egészségprogram
EAP csomagok
Hiányzás menedzsment
Jogi assistance
Pénzügyi assistance
1life
Szervezeti egészség
Kockázat értékelés
Egészség tudatosság
Foglalkozási megbetegedések Pszichoszociális kockázatok
Munkatársi elkötelezettség
Stressz teszt
Mediációs konzultáció
Adótanácsadás