RÓLUNK MEGOLDÁSOK REFERENCIÁK KAPCSOLAT  
Kik vagyunk
Fejlesztési alapelveink
Ahogy dolgozunk
Kanoa brandek
Munkatársaink
Partnereink
Vezetésfejlesztés
Kompetenciafejlesztés
Csapatfejlesztés
Értékesítés fejlesztés
Coaching
Speciális programok
Ügyfeleink
Sikertörténetek
Ajánlások
Miért a Kanoa?
Felelõsség (CSR)
Leadership Club
Elérhetõségek
Oktatási helyszín
Etikai kódex
Akkreditáció
Impresszum
Állás

Kényelmesebb iroda, hatékonyabb munka

Életünk jelentõs részét munkahelyi környezetben töltjük. Ahhoz, hogy munkánkat a legnagyobb motiváltsággal végezhessük, számos tényezõnek kell együtt járnia. Az egyik ilyen nem elhanyagolható szempont maga az iroda.

A hatékony munkavégzés eléréséhez nem elegendõ a legkorszerûbb technikával kifejlesztett eszközök jelenléte irodánkban, hatalmas a szerepe van a munkakörnyezet harmonizálásának az ott dolgozók igényeivel. Az ergonómia, a munkafolyamatokkal, illetve ezeknek az ember számára gazdaságos és a legkisebb erõkifejtést igénylõ kialakításával foglalkozó tudomány észrevételeit érdemes figyelembe venni, hiszen az ergonómia szempontjai alapján gyártott bútorok, berendezések, az ennek alapján kialakított világítás, hõmérséklet, a helyiségben alkalmazott színek, mind-mind befolyással vannak a dolgozó közérzetére és ebbõl fakadóan a munkahelyi teljesítményére is.

Az ergonómia legfontosabb és egyes számú alapelve, hogy a munkakörnyezetet az ott dolgozó munkaerõ igényei alapján kell megtervezni és kivitelezni.
Mielõtt hozzákezdenénk az ergonomikus iroda kialakításához, a következõket érdemes figyelembe venni. A prioritás tekintetében elõször az irodahelység alapterületét és a késõbbiekben ott dolgozók száma közötti helyes arányt kell megtalálni, hiszen a megfelelõ tér hiánya növeli a munkavégzés alatt kialakuló stresszt. Ezután fontos a megfelelõ berendezés kiválasztása, illetve elrendezése. Nagy figyelmet érdemes szentelni az asztalok faltól és bútoroktól való távolságára, illetve az optimális helykihasználásra.

A bútorok mellett fontos még az irodai ergonómia szempontjából a megfelelõ világítás. A legelõnyösebb a természetes világítás. A magas, széles ablakok egyenletesen engedik be a fényt, jó megoldás lehet még az üvegtetõ. Ahol nincs lehetõség természetes fényre, ott a ma már egyre több helyen kapható, modern, jó minõségû lámpákat kell igénybe venni, melyekkel a nappali fénnyel majdnem egyenértékû világosságot lehet elérni. Azonban a neont mindenképpen kerüljük.
Fontos az iroda színvilága. Óvatosan bánjunk azonban velük, mindig törekedni kell a harmóniára, a szomszédos színek figyelembevételére. Európai kutatások az bizonyítják, hogy hazánkban is inkábba kéket, zöldet, narancssárgát, és a sárgát preferálják az emberek. A zöld halvány változata kifejezetten nyugtatólag hat az idegrendszerre, ezért is használják kórházakban is elõszeretettel. Lényeges szempont a zajmentes környezet, ami nem csak a külsõ utcazajra, hanem a belsõ zajokra is értendõ. Egy munkaállomáshoz közel telepített nyomtató, vagy projektor állandó zajához hozzá lehet ugyan szokni, de folyamatosan energiát vesz el tõlünk. Ezt olyankor lehet látványosan megtapasztalni, amikor az eszközt kikapcsolják, és a hirtelen jött csend tudatosítja bennünk az addig fársztó zajt.
A levegõ illetve a klíma a közérzetre és a teljesítményre egyaránt hat. Fontos, hogy a testünknek a legoptimálisabb hõmérsékletet állítsuk be, a rossz klíma számos tünetet okozhat, ártalmas a vérkeringésre és az anyagcserére. Megfelelõ idõközönként szükséges a klíma kitisztíttatása, hiszen a nem szakszerûen karbantartott klíma berendezés számos bakteriális fertõzést is okozhat, ami növeli a fluktuáció esélyét.
Természetesen mindezek fontossága még a laikus munkáltató számára is egyértelmû, ám a pénz a legtöbb esetben gátat szab az ergonómia irodai alkalmazásának.
A szakemberek azonban úgy vélik, érdemes és hasznos a harmonikus munkahely megteremtésére pénzt áldozni, mivel az megtérül, vagyis kifizetõdõ a cégnek. Kutatások igazolják, hogy a munkahelyi környezeti feltételek állapota kihat a termelékenység hatékonyságára, s a kedvezõtlen környezeti feltételek például a kényelmetlen íróasztal, szék, vagy a helyiség rossz megvilágítása nagymértékben rontják a dolgozók hangulatát, közérzetét, így lassítja a munkavégzést, és a munkakedvet is csökkenti.
Azonban anyagi ráfordítás nélkül is javíthatunk munkahelyi környezetünkön, pusztán csak azzal, ha például gyakrabban szellõztetünk, az ablakban növényeket tartunk, vagy esetleg vágott virágot az asztalon.

Vezetõi tudástár>>


Magyar
English
Cesky
Bulgarian
Romana
Polski
Ukranian
Serbian
Slovakian


ÚJ ÜZLETI TRENDEK
TÁRSADALMI FELELÕSSÉGVÁLLALÁS
KANOA ÉRTÉKEK
NYÍLT TRÉNINGEK
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK



Coaching és
Lelki Egészség Központ





Munkavállalói
Támogató Programok


KANOA GROUP


Telefon: (+36 1) 303 4961
1027 Budapest,
Varsányi I. u. 15.
info@kanoagroup.com




 
TRAINING
Coaching
Workshop moderáció
Tréningek
On the job
Company day
Készségfejlesztés
Prezentációtechnika
Idõgazdálkodás
Vezetõi tréningek
Projekt menedzsment
Asszertív kommunikáció
Csapatépítés
Értékesítés
Változásmenedzsment
Meeting menedzsment
Interjútechnika
Konfliktuskezelés
Önismeret
Stressz kezelés

CONSULTING
Stratégiai tanácsadás
Kutatási központ
Mystery shopping
Próbavásárlás
Fast scan diagnosztika
Szervezetállítás kiválasztás
Értékelés fejlesztés
Outplacement
Vezetõi hatékonyság
Benchmarking
Nemzetközi trendek
Ügyfélelégedettség növelés
Online próbavásárlás
Viselkedés modellezés

ASSISTANCE
Vállalati egészségprogram
EAP csomagok
Hiányzás menedzsment
Jogi assistance
Pénzügyi assistance
1life
Szervezeti egészség
Kockázat értékelés
Egészség tudatosság
Foglalkozási megbetegedések Pszichoszociális kockázatok
Munkatársi elkötelezettség
Stressz teszt
Mediációs konzultáció
Adótanácsadás