RÓLUNK MEGOLDÁSOK REFERENCIÁK KAPCSOLAT  
Kik vagyunk
Fejlesztési alapelveink
Ahogy dolgozunk
Kanoa brandek
Munkatársaink
Partnereink
Vezetésfejlesztés
Kompetenciafejlesztés
Csapatfejlesztés
Értékesítés fejlesztés
Coaching
Speciális programok
Ügyfeleink
Sikertörténetek
Ajánlások
Miért a Kanoa?
Felelõsség (CSR)
Leadership Club
Elérhetõségek
Oktatási helyszín
Etikai kódex
Akkreditáció
Impresszum
Állás

Családbarát munkahelyek

Minden vállalati kultúra máshogyan viszonyul a család fogalmához. Van, ahol értékként kezelik a családot, máshol csak megtûrt létforma, és a törvényi elõírások betartásától eltekintve nem tesznek bele több energiát. Az alábbiakban a családbarát munkahelyek kialakítását célzó szervezetfejlesztési módszert mutatunk be.

A szervezetek körében nyugaton már régebb óta, de már nálunk is több éve elérhetõ az ún. Munka és Család Audit, amelynek a célja a mûködõképes egyensúly elérése a vállalati érdekek és a munkavállalók érdekei között. A versenyképesség növelésében meghatározó lehet az elkötelezett, innovatív és kellõen flexibilis munkaerõ biztosítása. A stressz következtében fellépõ betegségek, kiesõ munkaórák, a csökkent munkaképesség a családi és munkahelyi kötelezettségek összeegyeztetésének nehézsége miatt közismert.

A munkavállalók folyamatos, jól tervezhetõ képzése - a jól képzett és nagy kompetenciájú munkavállalók megtartása, kölcsönösen elõnyös flexibilitás - mind a vállalat hosszútávú sikerességét segítik elõ. Természetesen léteznek ellenpéldák is, itt konkrétan olyan vállalati kultúrákra gondolunk, ahol a vállalatirányítás tudatosan fiatal, dinamikus, terhelhetõ és jellemzõen a nem családos munkavállalókat részesíti elõnyben. Ameddig a feszített tempó és elvárás bírható, addig marad a munkavállaló, utána pedig újra cserélik. A "megszoksz, vagy megszöksz" politikát folytató cégek hierarchiájának alsóbb szintjein ezért nagyobb a fluktuáció, viszont olcsó, dinamikus és mindig motivált munkaerõ áll rendelkezésrükre.

Ahol a fenti stratégia nem alkalmazható, azok jellemzõen a már nem kezdeti piacszerzés és gyors növekedés szakaszában lévõ vállalatok, hanem a régebb óta a piacon lévõ, stabil kultúrájú cégek. Az itt hasznosuló Munka és Család Audit egyébként minden ágazatban és minden vállalati méret mellett alkalmazható. Felméri a munka és a családi élet közötti nagyobb összhang elérése érdekében alkalmazott intézkedések jelenlegi helyzetét, és a kritériumkatalógus segítségével részletesen kimutatja az adott szervezetre vonatkozó fejlõdés lehetõségeit kilenc cselekvési területen. Ezek a megfelelõ munkaidõ kialakítása, a munka megszervezése, a munkavégzés helye, a vállalaton belüli információs és kommunikációs politika, a különbözõ vezetõi kompetenciák fejlettsége, a humánerõforrás fejlesztés, a béren kívüli juttatások, a családoknak nyújtott támogatások és végül az egyéb cég-specifikus intézkedések.

Az auditálást végzõ auditor célirányos javaslataival új impulzust ad a vállalat-specifikus humánpolitika stratégiai fejlesztéséhez és a konkrét intézkedések megvalósításához. Egy folyamatot indít el, amelynek eredményeképpen jobban megjelenik, és hosszútávon megvalósul a család és munka összeegyeztetését elõsegítõ szemlélet a vállalatnál. Az országhatárokon átívelõ multinacionális cégek térhódításával, és a férfi-nõi szerepek változásával hosszú távon ez az egyetlen élhetõ alternatíva.

Az innovatív szervezetfejlesztés menete
A Munka és család audit az Egyesült Államokban bevezetett Family Friendly Index és az Európában elterjedt Családbarát Munkahely pályázatok alapján Német Gazdasági-társadalmi környezetre kifejlesztett, dinamikus módszer

Az alaptanúsítvány megítéléséhez szükséges folyamat általában három-négy hónapot vesz igénybe. A Munka és Család Audit tanúsítvány az ezt követõ 1 éves fejlesztés alapján nyerhetõ el.

A folyamat egy tájékoztató megbeszéléssel indul, ami az alapvetõ információk cseréjét és a további eljárásmódok kialakítását szolgálja.
Az auditor(ok) mellett ezen a megbeszélésen részt vesznek a vállalat döntéshozói: a vállalatvezetés, az üzemi tanács, a személyzeti vezetés tagjai, más vezetõ munkatársak, az esélyegyenlõségért felelõs munkatárs, ill. akik az auditot kezdeményezték.
Az orientációs beszélgetés résztvevõi kiválasztják az auditálandó vállalati területeket, és kijelölik a létrehozandó projektcsoport lehetséges tagjait.
Megbeszélik az Audit további menetét, különösen a helyzet meghatározó mûhelymunka és a célmeghatározó mûhelymunka idõpontjait, a projektcsoport felállítását.

Ezután a Munka és Család Audit megvalósításához a szervezet létrehoz egy reprezentatív munkacsoportot, mely a fejlesztés irányának meghatározásában és a végrehajtásban minden munkavállalói réteg bevonását megvalósítja.
Ezt követi egy egynapos Helyzet meghatározó mûhelymunka, melynek célja, amit általában két-három héttel az orientációs megbeszélés után tartanak, hogy a Munka és Család Audit kritériumkatalógusa segítségével áttekintsék a jelenleg igénybe vehetõ intézkedéseket. A mûhelymunkán az auditor(ok) és a reprezentatív projektcsoport tagjai vesznek részt.
Végül egy célmeghatározó mûhelymunka keretében a helyzet meghatározó mûhelymunka eredményeinek megvitatása történik, azaz a célirányos javaslatok és gyakorlati példák megvitatása cselekvési területenként, majd a célok és a konkrét intézkedési javaslatok egyeztetése a vállalatvezetéssel. A további mnkamenet felvázolása az egy év múlva esedékes re-audit-ig.

Az auditáláson átesett szervezeteket a Munka és Család Audit alaptanúsítványának kiállítása érdekében felterjesztik az Audit Bizottsághoz.
Az alaptanúsítvány kiállítása azt jelenti, hogy a szervezet az auditálási folyamaton átesett, önmagának célokat tûzött ki, és lehetõség szerint továbbfejlõdését szolgáló intézkedéseket dolgozott ki, amelyeket az elkövetkezõ évben meg kíván valósítani..

A végsõ Munka és Család Audit tanúsítvány az egyéves sikeres fejlesztés eredményeképp, a re-auditálással nyerhetõ el. A tanúsítvány marketing és pr értéke mellett ténylegesen hatékonyabbá teszi a családos lét és a munka egyensúlyának kialakulását.

Vezetõi tudástár>>


Magyar
English
Cesky
Bulgarian
Romana
Polski
Ukranian
Serbian
Slovakian


ÚJ ÜZLETI TRENDEK
TÁRSADALMI FELELÕSSÉGVÁLLALÁS
KANOA ÉRTÉKEK
NYÍLT TRÉNINGEK
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK



Coaching és
Lelki Egészség Központ





Munkavállalói
Támogató Programok


KANOA GROUP


Telefon: (+36 1) 303 4961
1027 Budapest,
Varsányi I. u. 15.
info@kanoagroup.com




 
TRAINING
Coaching
Workshop moderáció
Tréningek
On the job
Company day
Készségfejlesztés
Prezentációtechnika
Idõgazdálkodás
Vezetõi tréningek
Projekt menedzsment
Asszertív kommunikáció
Csapatépítés
Értékesítés
Változásmenedzsment
Meeting menedzsment
Interjútechnika
Konfliktuskezelés
Önismeret
Stressz kezelés

CONSULTING
Stratégiai tanácsadás
Kutatási központ
Mystery shopping
Próbavásárlás
Fast scan diagnosztika
Szervezetállítás kiválasztás
Értékelés fejlesztés
Outplacement
Vezetõi hatékonyság
Benchmarking
Nemzetközi trendek
Ügyfélelégedettség növelés
Online próbavásárlás
Viselkedés modellezés

ASSISTANCE
Vállalati egészségprogram
EAP csomagok
Hiányzás menedzsment
Jogi assistance
Pénzügyi assistance
1life
Szervezeti egészség
Kockázat értékelés
Egészség tudatosság
Foglalkozási megbetegedések Pszichoszociális kockázatok
Munkatársi elkötelezettség
Stressz teszt
Mediációs konzultáció
Adótanácsadás